onsdag 9. april 2014

Dag i Dubai 08 April

Dag på Seabird sitt kontor i Dubai, sitter på hjørnekontor med utsikt mot Burj al Arab og verdens høyest bygg.. skimtes så vidt i disen..fra her i 35 etg.
Snart klar for tur sydover mot Øst-Afrika reiser via Ethiopia til Kenya i Kveld

tirsdag 8. april 2014

Deilig/Herlig å være hjemme en tur men hektisk

Det ble en rimelig hektisk tur hjem. Hadde mange gode vyer om alt som skulle rekkes. Men det ble ikke så mye.. eller.
En god helg til Stockholm, en tur til Trondheim, tur innom Oslo med jobb i Vestby. og en uke i Bergen... samt en helg på Spangereid...
fikk spylt terrasser, og olja de- selv om jeg er litt usikker på om det gikk bra... Var litt kort fra de ble olja til det begynte å regne.........
Mye arbeid startet i båten, det tror jeg kan bli veldig bra. fikk litt tid med Lukas, Thomas og Inger Susanne i Oslo... noen hyggelige kvelder med Kristine og Eirik.. samt en tur til de. Og noen gode helger kvelder som Britt og meg fikk sammen.. så det ble i alle fall brukt godt.

Nå er turen gått sydover igjen. Kom til Dubai i går mandag, eller egentlig tidlig på morgenen i dag da flyet var noen timer forsinket. ble derfor bare et par timer nedom senga, før jeg var på Kontoret til Seabird klokken 0730.
Har fått en liten tur ut på Dubai Mall ganske imponerende her er noen bilder
om du trykker på denne linken: https://www.google.ae/search?q=dubai+Mall&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=JT1EU8qBDZSGswbuo4CABQ&ved=0CDgQsAQ&biw=1366&bih=557

Men nu er det kvelden....

fredag 28. februar 2014

Ny Helg i Afrika

Ja, da var tingene på stell i fra Djibouti, og jeg kunne reise tilbake til Mombasa, via Addis Abeba og Nairobi.

det gikk på et vis i Djibouti, og godt å være ferdig. spesielt i Afrika men der er det rimelig spesielt... hvis det er en måte å si det på-
denne fyren stod i alle dagene jeg var der i samme rundkjøring, moen ganger med pleddet rundt livet andre ganger ikke. Damen i bilen foran oss her, ble så forfjamset at hun kom seg ikke videre.

Installert på Hotel Nyali igjen i Mombasa. ser ut som det kan bli en rimelig grei helg, før det etter i gang for full fart til uken, da er det mannskaps skifte på første båt og en gjeng som skal byttes,

satser på å få gjort unna litt kontorarbeid og planlegging for de neste ukene i helgen

dette var siste båten som gikk ut på prosjektet .
godt å få de i gang..

Noen ville bade, men slik det er Aden og øst Afrika og  Djibouti området er verdens største område for Tiger og hammerhai. ikke noe jeg vil trakte etter.
her blir mange tatt av hai, årlig.

tror jeg holder meg i  bassenget.

mandag 24. februar 2014

En ny uke på det Afrikanske kontinent

på søndag måtte jeg hive meg på første fly, og fløy via Nairobi- Adis Ababa til Djibouti. I dag har jeg løpt på kaiene i Djibouti for å få ting til å skje.

Fått ordnet til at alle de båtene vi har i prosjektet som var her er nå gått herfra og på jobb.
venter en til inn som skal snues fort ..

tok noen bilder i havnen. syntes toalettene de har hengende utenpå damperne som går her er spesielle,

ser akkurat hodet på han som sitter her.
 de har en bøtte hengende og heiser opp litt vann før de setter seg. hmm.. noe spes etter min mening
noe annet er å losse slike båter mer eller mindre for hand. de løfter her gjødsel, tommer det i en tobb, fyller så 50kg sekker som blir bært på lastebiler til Ethiopia. bruker ca 3 uker på å tømme en slik båt med døgnskift.

samme gjorde de med en sementbåt som lå like bortenfor. men smiler og ler. har nok noe å lære her..vi også

torsdag 20. februar 2014

Mombasa 19 Februar

Da var det full fart i Mombasa igjen. endelig var båtene klar for jobb og de gikk til havs. selv om jeg er noe usikker på hvordan det går. mye usikkert.
Traff Robert fra Seaforth på gaten, veldig hyggelig og han hadde en tur innom hotellet på kvelden.
ellers er det styr med epost, syntes det er veldig frustrerende..

søndag 16. februar 2014

Djibouti

Da er jeg i Djibouti, landet heter det samme som byen. et lite land Nord øst i Afrika.Bor på Sheraton. skulle jo være bra, er ok men rimelig slitent. som dere ser på bilde er det fint rundt bassenget, men snur en seg er det ikke mye innbydende strender. lukter noe veldig kloakk.

Rimelig hektisk og i dag kom første båt inn, men sliter med å finne kaiplass, så foreløpig er de til ankers, mens folket som skal om bord sitter og venter.

Skal være her til i morgen kveld, om ting går etter planen, da reiser jeg tilbake til Mombasa i kenya. vi får jo se om det går bra.

onsdag 12. februar 2014

På tur i Afrika igjen

Så var vi kommet til begynnelsen av februar. Jeg reiste via oslo-Stockholm-Addis Abeba til Mombasa 9-10 februar. ankom Mombasa og installert på hotellet Nyali Beach International. Har bodd her mye tidligere, og det er ikke noe endringen, noen få nye folk som jobber her ellers helt som sist, (litt mer slitent)
har flakset rundt i Mombasa i et par dager sammen med innkjøper lars H- fra seabird. besøk hos agent og gjennomgang av kontrakt. det virker ok, en Sveitser som leder det her i Mombasa. Sturrock. ellers oppfølging av bunkring på sikkerhets båter. litt kaos der men det gikk bra.
i kveld eller for ikke å si Natt bærer det med fly til Djibouti via Addis Abeba. skal jobbe der i noen dager. før det bærer i retur til Mombasa natt til mandag.
Bilde er tatt ved fergen sydover fra Mombasa. mange slitere som skal ut og selge varene sine.