søndag 17. november 2013

Coral Bay Kypros - 9-16 November

Igjen var vi heldige å fikk være med på tur til Coral Bay, etter hvert vårt favorittsted sør for "sinsen"
vi var en flott gjeng på ti stykker som møttes på Gardemoen å reiste med Norwegian til Larnaca. Noen godt kjente og andre ikke fullt så godt.
Villa Kristin
Moro å treffe nye mennesker som er så flotte, å til sammen gjorde dette til en fantastisk uke.
Lett å reise på tur når en er sammen med en så fin gjeng. TAKK ALLE SAMMEN

Andy den faste sjåføren til Villa Kristin, hentet oss på Larnaca flyplass. etter en kort dropp av bagasjen, rakk vi en hyggelig middag på lørdagskvelden i Coral Bay.
Vi brukte også nabohuset Villa Zeus da vi var såpass mange

Vi var rett og slett innstilt på en rolig god avslappings uke for å fylle noen godt brukte batterier. Noen brukte dagene med bassengkanten andre ved stranda. Et treff med Nordmenn i området som samles i Paphos torsdag kl 1300 var også hyggelig. Samt en fin tur i Paphos

morgen svømming
En dag som starter med en god svømmetur med nesten hele gjengen, ut til Coral Bay skjærene, ca. 800m tur retur, deretter en god frokost ved bassengkanten i Villa Kristin eller på en av restaurantene i Coral bay, Her koster en full Engelsk . frokost mindre enn 5 euro ca 40 kroner, inkl kaffe og juice

deretter noen sløve timer med bøker og litt god drikke rundt bassengkanten, eller nede på Coral beach og en liten tur i handlegaten, en drop in på den  lokale pub, før vi dusjet og gjorde oss klar til en hyggelig middag på en av de gode restaurantene..

Bassenget i Villa Zeus

Japansk
Meze som er den lokale hovedretten, kan være opptil 32 forskjellige retter i en middag, MÅ bare prøves. Eller en tur innom japansk Tappenyaki med sjonglerende kokker som hiver asjetter med ris, eller egg med den beste presisjon,
eller den beste lammesadel kaldt Klephtiko må jo testes ut.
etter det en tur med dans og underholdning på The Sadel... eller noen flasker rødvin ved bassengkanten.. det er jo bare herlige og gode dager og kan virkelig anbefales.

LARA Beach
Her finnes også bortgjemte strender som du kan nyte freden og roen, vi hadde en flott dag ute på LARA Beach, nøt dagen med strandspill, snorkling, bygging av sandslott og masse hyggelig for oss godt voksne...

Her var jo også mesterenes mester innspilt og som mange husker, slottet og øya de var på er også flott å besøke.

solnedgang i Paphos
sandslott alla Lara Beach
Med Eivind som den fødte reiseleder og lommekjent i alle kriker og kroker på Kypros er det utrolig moro å besøke denne holmen, og da spesielt Coral Bay.

Hele uken tilnærmet uten en sky på himmelen, 25-30 grader i luften og tilnærmet det samme i sjøen må jo bare  nevnes.

Vi takker for en flott uke, med en kjempefin gjeng.
og er klar for jobb igjen.

Britt og Jonny

tirsdag 15. oktober 2013

Søndag 13 Oktober Svalandsgubben

Ja, rimelig stolt av å komme meg gjennom løypa til Svalandsgubben Søndag 13 Oktober.
En flott tur, og takk til Ellen og Johannes som fikk oss med. Fantastisk vær. Britt var litt uheldig og trødde utpå dypet i en myr.. Men tøff og kom seg videre.
Løypa fra Idrettsplassen over Svalandsheia og tilbake til idrettsplassen på Birkeland er 27 km

lørdag 13. juli 2013

start på sommer

så er vi komme ut i Juli, noen etterlengtede fridager står for døren. selv om vi skulle ønsket noen av de kunne blitt i båten. den står enda på land på Bredalsholmen. må vente på kranfolket for å få løftet den ut. blir spennende å få testet arbeide som er utført. men vanskelig å si når det blir.
Men vi har hatt en flott uke med Lukas her, gøy å ha han alene en uke. Kristine var på besøk deler av uken, og koste seg med oss.
en livlig kar som har holdt bestefar og bestemor samt tante i full vigør hele uken.
Thomas og Inger kom ned med Lukas helgen etter St. Hans, var hjemme en uke og kom tilbake for ferie lørdag 6 juli.. Fint å ha alle rundt her i noen dager..

Lukas i 110 men koste seg også i godstolen.
båten på land før påske, og det ble en god del mer enn vi hadde tenkt...
er er bilde like etter den kom på land.

mandag 27. mai 2013

Mai

lenge siden jeg har skrevet noe på bloggen nå, har vært en utrolig hektisk tid. men mye moro. reist mye i jobb. Stavanger, Oslo, Bergen, Trondheim.  ellers hadde vi en fin pinsehelg i Oslo hos Thomas og Inger Susanne og Lukas. hjem via svenskehandel i Strømstad.
sist helg hadde vi besøk av Lukas, var barnevakt mens Thomas og Inger Susanne var i bryllup i fra Lørdag til søndag. og tok natten på Caledonien.. Kristine kom og var en god hjelp. hun koser seg også med Lukas.
Han var jo høyt og lavt, og studerte det meste sav store og små ting i gården. en flott helg.

veldig moro, og vi gleder oss til neste gang han er på besøk..

Vi har og hatt hyggelig besøk av Charles, James og Anni fra Kaoma/Malawi. som er en del av samarbeidet mellom Vågsbygd skole og skolen i Kaoma. veldig spennende og gøy. De bodde hos Eldbjørg og John, som virkelig står på for denne skolen.. men de hade et utrolig program og fikk oppleve mye på de 12 dagene de var her . skole, fiske, snø, ski, og mat. hadde noen hyggelige dager og kvelder sammen med dem..

lørdag 6. april 2013

knallstart på uken etter Påske

Ja etter at vi kom hjem franoen flotte dager på Kypros, hadde vi noen kjempe dager med Lukas, Thomas, Inger og kristine hjemme..Lukas i godt humør og morro med tid sammen.

tirsdag 26. mars 2013

26 Mars. shopping i Paphos

Idag var det ikke så veldig fint vær så vi benytter dagen i Paphos. Eivind og Kristin skal ha litt møbler seng og toalett med mer til nytt soverom i villaen. vi ble med for å ha en fin dag i Byen.
Jeg har fått gjort litt arbeid på en fortausrestaurant. epost og telefoner. godt å få det og gjort.
 Her er noen bilder fra Havna i Paphos.

mandag 25. mars 2013

En uke på Coral Bay Kypros

Noen flotte dager sammen med Eivind og Kristin i deres nyervervede residens på Kypros, Coral Bay, like i narheten av Phapos, vi koser oss. bader og jobber litt. Maling og puss. men det er så fint at ikke mye må gjøres...Her tror jeg nok vi kommer til å reise igjen....
 Hadde en lang spasertur i morges langs kysten og opp i fjellene i bakgrunn..før frokost og gitt vi er riktige morgenfugler opp mellom 0600 og 0700 men desto tidligere i seng. hmmm kan det ha noe med alderen..
Villa Kristin er jo selvfølgelig navnet, inspiserte og et utrolig bolig i går..stort men vi kom til for stor...

onsdag 20. februar 2013

Kjellerstuen ordnet etter kloakk søl

Etter en hektisk tid med litt styr og kloakken kom inn i kjelleren har vi nå fått ordnet det. kjelleren er i samme momang pusset opp. og det ble vi veldig fornøyd med. ble riktig et nytt rom og nymalt trapp gjorde sitt.Og fint at det er ferdig, klar for innflytting.. Vinterferie for Britt denne uken, jeg kombinerer litt med jobb og fri.

mandag 11. februar 2013

uke 7

Ja så var en ny helg ferdig.. det ble jobbehelg hjemme. Kloakk i kjeller feil vei er noe dritt...
men heldigvis ser det ut til å ha gått bra, vi fikk og malt ferdig rommet i helgen og det er klart for teppelegger. ganske spesielt å ha en avfukter med stor vifte burenes i kjelleren i ukesvis. Brit er temmelig ør i hodet... så håper det er bra nå.
Denne uken blir det rundtur i Norge med Maleinspeksjoner for Chevron.. Bergen, Stord, Stavanger, Kristiansand og Arendal.
masse snø i Kristiansand da Grete henta meg i morges, men sol og flott i Bergen..

tirsdag 5. februar 2013

Helg På Hovden Haugly 31 Jan til 3 feb

Vi reiste opp til Hovden for den årlige Haugly helgen. kom oss oppover torsdag ettermiddag. og tenk jeg kjørte. etter litt diskusjon var det ikke noe problem å øvelseskjøre. men måtte putte på L-bakpå. litt rart. men det gikk fint. Britt var veldig fornøyd.
Innom Dag på den nye hytta deres på Berdalsbru, flott hytte..
Kjempekoslig frokost med Gudrun Rygnestad som hadde kurs i nisselaging påHovden.. sjekk www.nissefabrikken.no en aktiv 75åring flott om vi kan være slik positive når vi kommer der...

Fredagen var det kaldt med minus 25 men vi hadde en flott tur opp mot Auersvatn, folket kom utover fredagen og Lørdag var noen i bakken og vi gikk oppover runden mot fjellstua.. koste oss i finværet med minus 6 grader og skyfri himmel..

Hjemover søndag, og rett til Bergen mandag morgen. nå bærer det til Rosendal noen dager før jeg satser på å komme hjem fredag..

mandag 21. januar 2013

21012013 endelig FRIfunnet

Ja så kom beskjeden, jeg er endelig en fri mann. og er frifunnet fra saken. bortsett fra at jeg må ta sertifikatet på nytt for å få det ut. vanskelig å se det som frifunnet, og trodde jeg ville føle meg lettet og kjempeglad. men er mest bitter og skuffet over systemet..
Men uansett godt å være ferdig, og vite at ankefrist er passert, så nå kan de ikke komme å ssi noe annet. Dommen er satt.
Men så må jeg altså søke om å få ta sertifikatet, og da kreves legeattest, erklæring fra optiker for bruk av briller osv. så må jeg vente på svar fra biltilsynet på ok, SÅ kan jeg ta teorien, finne en kjøreskole som vil stille bil og la meg få kjøre opp...Må følgelig ha noen kjøretimer for at de skal stille bil.
Håper jeg kan kjøre bil før påske!!!!

tirsdag 15. januar 2013

første ukene i nyåret

Nyåret startet med full speed akkurat som fjoråret startet.
det ble tur til Drammen-Bergen-Rosendal-hjem i Helg og til Stavanger.. etter et flott og hyggelig 50 års lag i Lillesand.
Men fikk jo jobb med å spa drit hjemme, da kloakken kom påå i slukene på bad og vaskerom.. ikke noe greit. viste seg å være tett i kommunens system. men det ble jo vi som fikk skiten... venter på forsikringsselskapet og noen til å få ordnet opp... selv om vi har vasket og skurt....

håper det blir ordnet fort..

onsdag 2. januar 2013

julen feiret og klar for et Nyttår

Så var julefeireing og nyttår ferdig og vi er klare for nye utfordringer i året som akkkurat er startet.
En rar jul med mye dårlig vær og Britt og meg hanglet oss gjennom, mye redusert på grunn av sykdom. Men hyggelig, vi har hatt Eirik og Kristine, samt Thomas og Inger Susanne med Lukas på besøk nesten hver dag. Thomas og Inger samt Lukas reiste hjem lørdagen for å ha noen dager hjemme før jobb og nyttår.
Vi hadde Karsten-Inger Merete/ Knut-Ellen/ kanne-Gustav/ Morten-Anne-Britt samt May-Britt og Frank på Nyttårsaften, en veldig hyggelig kveld. og vi kom i seng klokken 0530

Lukas i full fart i Julen, vi hadde også besøk av Steinar. Kristina, Isak og Elvira som kom 2 Juledag og reiste lørdag 29 desember. Bestemor reiste inn til dem lille julaften og kom hjem med dem 2  juledag.

det kom masse snø i Jula og veldig vanskelig føre. derfor på grunn av sykdom og dårlig vær ble det en riktig INNEJUL...